به دلایل زیر سایت شما هک می شود

سایت شما به دلایل زیر هک می شود!

وقتی میخواهیم دلایل هک شدن یک سایت رو بررسی کنیم باید ساختار کلی سایت رو بررسی کنیم. در ساختن یک سایت چه چیزهای نیاز هست. چه عواملی نقش دارند. برای…

وقتی میخواهیم دلایل هک شدن یک سایت رو بررسی کنیم باید ساختار کلی سایت رو بررسی کنیم. در ساختن یک سایت چه چیزهای نیاز هست. چه عواملی نقش دارند.

برای راه اندازی یک سایت به موارد زیر نیاز داریم.

  1. هاست یا فضا جهت میزبانی سایت
  2. دامنه و آدرس
  3. سیستم مدیریت سایت
  4. افزونه ها و ماژول ها
  5. قالب
  6. خود شما

به غیر از آدرس و دامنه سایت هر کدام از موارد زیر اگر دارای باگ امنیتی باشد. نفوذ به سایت و احتمال هک شدن آن را فراهم می کند. پاوان در بررسی دلایل هک شدن سایت به صورت تخصصی به آن می پردازد.

 

هاست میزبانی:

داشتن یک هاست میزبانی خوب با امنیت بالا نقش بسیاری مهم در جلوگیری از هک شدن وب سایت شما دارد. در تهیه هاست میزبانی سایت نباید قیمت ارزان را ملاک انتخاب قرار داد. باید از شرکت های معتبر که دارای دیتاسنتر قدرتمند با امنیت بالا و تیم امنیتی هستند, هاست خریداری کرد. اگر یکی از سایت های موجود بر روی هاست اشتراک هک شود احتمال هک شدن سایت های دیگر نیز وجود دارد. پس دیتاسنتر و شرکت ارائه دهنده هاستینگ باید تمامی موارد امنیتی جهت محافظت از اطلاعات شما را به کار گیرد.

البته موارد پیش می آید که دیتاسنتر های بزرگ با چندین هزار سایت مورد حمله هکرها قرار می گیرند. وقتی یک دیتا سنتر هک می شود. هکر ها نخست به سراغ سایت های مهم دولتی و سایت هایی تجازی یا شبکه های اجتماعی با بازدید بالا می روند.

شناخت اینکه سایت از چه طریقی هک شد نیاز به بررسی کامل توسط هاستینگ وشرکت میزبانی وب دارد. اگر مجموعه ای از سایت های موجود بر روی یک دیتاسنتر هک شدند. پس به احتمال زیاد دیتاسنتر هک شد.

اگر فقط سایت شما هک شد به احتمال زیاد مشکل از خود سایت شما بود. که باید به سراغ بررسی موارد دیگر یعنی سیستم مدیریت سایت و قالب رفت.

به محض مشاهده مشکل امنیتی بر روی سایت یا هک شدن به شرکت میزبانی وب خود اطلاع دهید. تا از خطرات امنیتی بیشتر جلوگیری کند.

سیستم مدیریت سایت:

یکی از مهمترین عوامل هک شدن سایت ها سیستم مدیریت آنهاست. سایت های که از سیستم مدیریت محتوا با کد نویسی ضعیف برخودار باشند. به راحتی هک می شوند. سایت های وردپرس و جوملا از امنیت فوق العاده ای برخوردارند. بخصوص وردپرس. این دو سیستم عامل با تیم جهانی که دارند روزانه مشکلات امنیتی سیستم مدیریت خود را بررسی و با آپدیت جدید برطرف می کنند. اما سایت های که دارای سیستم مدیریت اختصاصی می باشند آسیب پذیری آنها بسیار بالاست. چون کد نویسی آنها کمتر مورد تست نفوذ قرار می گیرد. و به ندرت آپدیت می شوند. پاوان به شما توصیه می کند به هیچ وجه از سیستم های اختصاصی برای راه اندازی سایت بزرگ و پربازدید استفاده نکیند. مگر آنکه دارای یک تیم طراحی و برنامه نویسی قدرتمند باشید و از لحاظ شناخت مسائل امنیتی هم تسلط کامل داشته باشند.

سیستم هایی که از جایگاه جهانی برخوردارند و کاربران زیادی در سراسر جهان دارند. بدون شک امنیت بیشتری دارند. برای مثال اگه وردپرس را در نظر بگیرید. داری یک تیم جهانی با پشتیبانی قوی هست. بیش از 400 میلیون سایت از وردپرس استفاده می کنند. که توسط بهترین برنامه نویسان جهان و توسط بزرگترین هکر ها مورد تست نفوذ قرار می گیرد. دائما باگ های آن برطرف می شود. تنها نصب افزونه های مخرب باعث نفوذ پذیری وردپرس می شوند.

پیشنهاد ما به شما وردپرس هست..هم امنیت بیشتر و هم سئوی بهتر.

افزونه ها و ماژول ها:

یکی از ابزارهای اساسی که باعث هک سایت ها. حتی سایت های ورپرس و جوملا شده نصب و استفاده از افزونه ها و ماژول هایی هست که دارای باگ امنیتی می باشند. به شما توصیه میکنیم که از همیشه از افزونه های معتبر استفاده کنید. و افزون ها را از مخزن وردپرس دریافت کنید. و همیشه آخرین نسخه یک افزونه را نصب کنید. دائما افزونه ها و ماژول های سایت خود را به روز رسانی کنید. از افزونه های تجاری با احتیاط استفاده کنید. همیشه آخرین اخبار وردپرس را پیگیری کنید. تا از افزونه ها و مشکلات امنیتی باخبر شوید و نسبت به برطرف سازی سریع آنها اقدام کنید.

قالب سایت:

در طراحی و انتخاب قالب چه برای سایت های وردپرس و چه سایت های با سیستم اختصاصی باید از کد نویسی قوی برخوردار باشد. هکره به راحتی از طریق قالب می توانند به سیستم مدیریت سایت شما نفوذ کنند و کنترل سایت را در دست بگیرند. و زمینه را برای اقدامات بعدی فراهنم کنند.

مدیریت ضعیف

انتخاب رمز ضعیف برای سایت- استفاده از افزونه های نا امن, مدیریت ضعیف باعث می شود که سایت شما مورد حمله هکرها قرار بگیرد.

یا اگر سیستمی که با آن سایت خود را مدیریت می کنید. هک شود. بدون شک هکرها می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

تیم امنیت شبکه پاوان به شما پیشنهاد می کند برای جلوگیری از هک شدن سایت و اطمینان از امنیت سایت خود همیشه به یک تیم امنیتی بدهید تا تست نفوذ بر روی آن انجام دهد. تست نفوذ نوعی آزمایش دادن جهت اطمینان از بیماری و آگاه شدن از بیماری و جلوگیری از شدت بیماری هست. تست نفوذ میزان امنیت سایت شما را نشان می دهد. مشکلات آن را پیدا می کند. و در جهت بالابردن امنیت راهکارهای لازم را ارائه می دهد.

از سایت خود به صورت روزانه یا هفتگی پشتیبان تهیه کنید. تا در صورت مشاهد مشکل امنیتی فایل پشتیبان را بازگردانی کنید. و مشکل را برطرف کنید.

دسته: آموزش امنیت سایبری
network

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up