Russian Methbot stole

بزرگترین کلاهبرداری تاریخ اینترنت توسط هکرهای روسی با استفاده از Methbot

گزارش های رسیده نشان می دهد که هکرهای روسی با طراحی یک بات نت از آگهی دهندگان و ناشران تبلیغات اینترنتی بزرگترین کلاهبرداری تاریخ اینترنت را رقم زدند. این پروژه…

گزارش های رسیده نشان می دهد که هکرهای روسی با طراحی یک بات نت از آگهی دهندگان و ناشران تبلیغات اینترنتی بزرگترین کلاهبرداری تاریخ اینترنت را رقم زدند. این پروژه بات Methbot نام دارد. توسط گروه امنیتی White Ops کشف شده است.

اولا به توصیح مختصری در مورد بات نت می پردازیم: بات نت شبکه از کامپیوترهاست که هر یک بات نام دارد توسط هکرها برای حمله به یک سرور یا سایت در اختیار گرفته می شود. و از این کامپیوترها برای حمله و کلیک کردن بر روی آن سایت یا سرور نظر مورد نظر استفاده می کنند. به طوری که بازدید آن سایت از حد غیر واقعی بالا می رود و در نتیجه با فشار بیش از حد به سرور باعث از کار افتادن سایت می گردد. اغلب بات نت برای حمله به سرور و خرابکاری به کار گرفته می شود. اما این بار می بینیم که هکرهای روسی از آن برای کسب درآمد استفاده می کنند.

طبق اخبار منتشر شده گروهی از هکرهای روسی با طراحی یک بات نت توانسته اند با کلیک های ساختگی و غیر واقعی از سایت های تبلیغاتی (ناشران و آگهی دهندگان ) بیش 5 میلیون دلار در روز کسب درآمد کنند. روش کار بات نت روسی اینگونه بود که با گشت گذاری در اینترنت خود را به عنوان کاربر واقعی جلوه می دادند. و با کلیک های تقلبی بر روی تبلیغات اینترنتی در سایت های مختلف و بازدید از سایت ها از طریق کسب درآمد می کردند.

یکی از مشکلات اصلی صنعت تبلیغات دیجتالی کلیک های غیر واقعی هست. سایت های زیادی با روش های غیر واقعی خود را به صفحات اول گوگل و رنک بالای الکسا می رساند. بخصوص در کشور ایران مثل خرید بازدید پاپ اپ, راه اندازی سایت های خبرخوان, بازدید اسپم که به وسیله یک سرور مجازی ارسال می گردد و سایر روش های غیر واقعی..

صنعت تبلیغات اینترنتی بخاطر وجود شرکت های واسطه ای کلیک های غیر واقعی آن چندان مورد بررسی قرار نمی گیرد. و حتی در کشور ما هم شرکت ها چندان رضایتی از تبلیغاتی کلیکی خریداری شده ندارد.

گزارش‌های منتشرشده نشان از این دارند که هکرها هزاران آدرس اینترنتی جعلی ایجاد کردند و سپس با بهره‌گیری از شبکه‌ی رایانه‌هایی که در دالاس و آمستردام واقع بود، برنامه‌ی Methbot را برای شبیه‌سازی رفتار کاربران معمولی در اینترنت مورد استفاده قرار دادند که شامل کلیک برای پخش و قطع ویدیو‌ها و لاگین‌های تقلبی در وب‌سایت‌هایی نظیر فیس‌بوک بود. همه‌ی اقداماتی که اشاره کردیم منجر به ایجاد ترافیک می‌شد و سپس به شبکه‌ی تبلیغات به‌عنوان فعالیت طبیعی، گزارش داده می‌شد.

White Ops اعلام کرد این شبکه‌ی جعلی روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون ویدیو را در وب‌سایت‌های جعلی مشاهده می‌کرد. هکرها وب‌سایت‌های جعلی خود را به‌گونه‌ای طراحی کردند که ظاهری شبیه به ناشران برجسته‌ی اخبار در اینترنت نظیر نیویورک‌تایمز یا سی‌ان‌ان داشته باشد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده توسط آگهی‌دهندگان و شبکه‌های تبلیغاتی، بیش از یک‌سوم آگهی‌های اینترنتی توسط بات‌های نرم‌افزاری در فضای اینترنت بازدید می‌شود.

برآوردهای انجام‌شده توسط انجمن ملی تبلیغات ایالات‌متحده نشان از این دارند که در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۷ میلیارد دلار در صنعت تبلیغات دیجیتال به دلیل کلاه‌برداری‌های تبلیغاتی از دست رفته است که بخش اعظمی از این هزینه شامل نمایش ویدیو است.

منبع venturebeat

دسته: اخبار امنیت شبکه و اطلاعات
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up